Arbetsplatsanpassningar

OM ARBETSPLATSANPASSNINGAR

De personer som har hörapparat och är yrkesverksamma har ofta behov av kompletterande och förbättrande hjälpmedel i arbetslivet. Det kan gälla vid telefonsamtal, i mindre möten, vid seminarier och föreläsningar eller på resan och i bilen.

SÅ HÄR GÅR DET TILL I PRAKTIKEN

Besök 1: Kan ske antingen på Suavis mottagning i Solna eller på din arbetsplats. Om du haft hörapparaterna längre än ett år så erbjuder vi om du känner behov av det ett hörseltest och eventuell justering av hörapparaterna. Detta kostar ingenting. Vi klarar ut vilka produkter som behöver bytas ut och tillsammans gör vi en ansökan med en offert på de nya produkterna och skickar den till Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen. Vi har varit med och upprättat mängder av ansökningar till de båda tidigare.

Besök 2: När du har fått ett godkännande från Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen kan vi antingen se till att du får produkterna till din arbetsplats och kontakta dig eller så kan du komma och hämta dem hos oss på mottagningen i Solna så att vi kan säkerställa att synkroniseringen med hörapparaten fungerar.

 

 

 

KONTAKTA OSS